« Home | Hommage till Mäster Cee » | Min lilla "Agge" » | V kikar fram » | En liten säl?! » | Huller om buller » | Flicka, pojke, rumpa, flicka » | Bedååårande mamma Aries » | "Blixten" och "V" » | Black rex, hona. » | Agouti Husky (roan?) x - flicka »

Corneliskullen växer så det knakar

Jag har länge tänkt skriva ett inlägg om ungarnas antal, kön och namn. Kanske främst för Sandras och Lisas skull, så att de ska få se vilka namn de har att välja på :)
Brunos matte, tillika min syrra, Pierina har bokat namnet Mördar-Anders, men jag vet ännu inte vilken av hanarna som kommer få det namnet och ett hem i Rimbo.

4 veckor och 5 dagar är de idag, och så här väger de:
Hanar:
"V": agouti husky roan. 141 gr. Fin huskyteckning. Den som alltid är framme först och vill hälsa. Välväxt och go.
NoName: agouti husky roan x, 134 gr - det är nåt visst med rexade agoutis!
Hans Excellens stadsminister Olof Palme: ba eubk, 148 gr, med teckning som en snigel på magen! Stannar nog här.
Ivar von Sprätt: black eubk x, 104 gr, teckningen i form av en lilja. Minst. Säljs ej, men kan eventuellt få flytta till fodervärd (pga att han halkat efter och inte har så bra förutsättningar)
Hästhandlare Wallenberg: - black husky roan, 121 gr - Lovisa

Namn kvar att välja bland:
Fjärt i uniform
Pastor Paranoia
Personliga Persson
Bosse Lidén
Häst-på-taket-william
Herr Drabanten


Honor:
Felicia pratar: black x, 135 gr, Lina
Fiffiga Nanette: black x, 138 gr, Kicki
Medborgarinnan Agda Gustavsson: - agouti x, 120 gr - Liten rexad agoutihona som ser ut att väga mindre än hon gör, har gjort så hela tiden. Stannar här.
Iris: - ba ir mm, 137 gr - stor svart, slät irishflicka som är väldigt gosig och social. Sött är att hon har en fin triangel - mellan BAKbenen, därav mismarkarked :D
Noname1: agouti hu ro, 121 gr
"Fläcken": - ba x mm, 114 gr - med en liten, liten vit fläck på magen

Sandra och Lisa, de här namnen har ni att välja på, Noname1 och Fläcken är det som ska namnas :

Sportiga Marie (har min sympati)
Tante Gustava
Elin Papilla
Mtukwa Rosa Lind
(När blir du ledig) Saskia
(Begagnade) Sonja och Siw (som var ny) (kanske lämpligt för Lisa som ska ha två?)
Esmeralda (för lekens skull)
Ann-Katarin Rosenblad
Fröken Cecilia Lind

Etiketter: , ,

Hans Excellens stadsminister Olof Palme... *asg* En sådan skulle man ju ha, som den Palme-sucker man var som sexåring!!

Ja, skulle jag ha en pojke så skulle nog jag med varit sugen på det namnet! *nickar*
Fast nu är det ju en Felicia jag får, och det kunde faktiskt inte vara bättre! <3<3

Pernilla: Det är en sak vi har gemensamt, Olof Palme var min första riktigt stora kärlek. Så jag funderar faktiskt på att släppa Personliga Persson på snigel och ge honom det namnet istället.

Rackarns: Det tycker jag _absolut_ att du ska göra!

Hej Paula!

Jag har länge kikat på din sida och mailat dig förut men inte fått svar. Kanske har det varit något fel på mailadressen?
I alla fall så försökte jag maila dig nu men mitt outlook vet inte vad det håller på med.
Jag är eventuellt intresserad av en liten råttjej från dig om du har någon kvar otingad.
Du kan väl maila mig när du ser detta!
saraostlund1986@hotmail.com

Vänliga hälsningar
Sara(Terato på r8 och iFokus)

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker