« Home | Parningsplaner » | Svältkatastrof - varje kväll » | Ännu en utflykt » | Virgo önskar bli av med oskulden » | Synkroniserad kåthet » | Så här pigg » | *gråt* » | Söndagskväll » | Storslam! » | SRS Årsmöte o utställning lider mot sitt slut »

Om Rackarns

I början av nästa år hoppas jag att Rackarns råttor blir en SRS-registrerad uppfödning. Jag påbörjade mitt provår för det i februari 2007. 
Tills dess är Rackarns råttor bara en domän och en hemsida med den här bloggen, där jag berättar om mitt liv med råttorna och mina avelsplaner.

Planen att starta uppfödning tog sin början 2004, och sedan dess har jag försökt samla kunskap, engagerat mig i Svenska råttsällskapet, lärt känna råttuppfödare vars erfarenheter jag försöker lära mig så mycket som möjligt av, och nu är Lena Blomkvist, SRS avelsrådgivare och också uppfödare sedan 10 år, min mentor. Flera av de andra registrerade uppfödarna är också bra på att hjälpa till och dela med sig - precis som jag tycker att det ska fungera - att man hjälps åt. :D.

Ju mer jag lär mig, desto okunnigare känner jag mig, så det känns skönt att ha Lena som mentor - hennes kunnande har jag obändlig tillit till.


Etiketter: ,

Jag följer din väg till uppfödrare med spänning...

Hejsan! Jag har själv 3 råttor och har upptäckt en knöl på den ena =( Har du några råd osv? Känns som jag behöver det..

Anneliethyberg@hotmail.com

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker