« Home | Matte - släpp! » | Provet - igen » | Eureka! » | Hemsidan » | Nej, inte än... » | Test » | kontakt »

Råttbesättning

Råtz Too-Ticki - grafit (ej för avel). Regnr 0290/05, född 2005-05-21
Mor: Råtz Pixie Gnom
Far: Hapsieinen

Sasha - cc eubk rex med blått i linjen. Regnr 0430/06, född ca 2006-09-15.
Zooråtta från Åkello

Irma - Ag hd (ej för avel). Regnr 0431/06, född 2006-09-20
Mor: Moa
Far: Herman

Råtz Chimay - s/ bl x. Född 2006-09-25.
Mor: Zayas Dies Mercurii
Far: Råtz Hummer

Råtz Virgo - bl ag. Född 2006-11-02.
Mor: Zayas Dies Lunae
Far: Råtz Langust

Råtz Hanoi Rocks
- s/ bl - Född 2006-11-10.
Mor: Råtz Habibi
Far: Dr Heavy metal

Som synes har jag overload av vackra blå Råtz-råttor, och det är ju inte helt bra med tanke på aveln. Lilla Sasha däremot, hoppas jag ska hålla måttet. Just nu är hon inte mogen för att bli mamma, även om hennes storlek är bra. Hon är så härjig och "dampig", men hon är ju unge än. Vi har ett par månader på oss. Och henne kan jag para med vilken blåbärarpojke som helst.

Chimay och Virgo är dubbelkusiner, men jag har ännu inte fått stamtavlorna så att jag kan grotta in mig hur resten av ev släktband ser ut. Längtar tills jag får dem - först då kan jag leta hannar på allvar!

Jag har nosat upp ett par jag är intresserad av, men de är bägge lite för unga ännu.  Den ena har dessutom dumbo i sina linjer, och det är jag inte så pigg på att få in. Men dumbo är ju resistent, så om man håller dem borta från andra dumboörade råttor, borde man kunna klara sig (tills man råkar på ett skrälle som man inte visste att den hade dumbo bakom sig massa-massa generationer bakåt...).

En hanflock håller min syrra på att bygga upp - än så länge har hon tre killar, varav en är kullbror till Råtz Virgo och köpt med tanke på Rackarns uppfödning. Hon har också en trevlig och fin agoutihanne med bra typ som kanske kommer användas om han fortfarande håller måttet om ca 7-8 månader, vi får se.
 

Etiketter:

Paula söt, visst är Sasha choklad (cc) och inte champagne (ch)... ;)
Och Chimay och Hanna är väl s/ bl och inget annat? =D

Nä du har helt rätt, Lina. Såklart. Jag och benämningar, vettu. Hade Sasha varit champagne hade hon inte fått vara med i min uppfödning!

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker