« Home | Äntligen » | Råttbesättning » | Matte - släpp! » | Provet - igen » | Eureka! » | Hemsidan » | Nej, inte än... » | Test » | kontakt »

Äntligen! II

Idag har jag postat mitt uppfödarprov och alla tillhörande papper. För säkerhets skull mailade jag själva provet till SRS kassör också. Detta för att jag ville att någon mer person skulle ta del av svaren, då jag inte vågar lita på att jag får en rättvis bedömning av uppfödarregistratorn.

Mitt intryck är att hon fått för sig att jag inte ska bli uppfödare och jag tycker inte det känns bra att hon sitter och kan vara maktfullkomlig över provet. Jag skrev nånting om det i mitt följe-mail, men tog mitt förnuft tillfånga och suddade det, för det KAN ju vara så att mitt intryck är helt fel, att det ligger helt andra saker bakom hennes agerande. Skulle det vara så är det ju dumt att reta upp henne eller rentav göra henne ledsen.

Och om jag förstått rätt finns ingen slags rättningsmall för provet, vilket isf medför att det är helt upp till den som rättar om man blir godkänd eller ej. Oavsett om det stämmer, så är misstanken om att det är så orsaken till att jag oroar mig.

Jag har talat om att jag önskar det rättat innan styrelsemötet den 20:e, så att det kan tas upp då, vi får väl se hur det går med det...

Självklart hoppas jag att jag blir godkänd för att bli registrerad uppfödare, men skulle jag INTE bli det, så lär jag ju föda upp ändå. Tyvärr får jag ju då inte rätt att registrera mina kullar med Rackarnsnamnet, men i övrigt kan det ju EGENTLIGEN kvitta lika. Jag kommer ändå följa SRS föreskrifter, eftersom de faktiskt är vettiga och det då finns något att hålla sig till. Jag kan berätta att det har varit väldigt nyttigt att göra uppfödarprovet, jag har jobbat hårt med det - vare sig jag skulle få det godkänt eller ej. :)


Etiketter: , ,

eXTReMe Tracker