« Home | Nästa parning » | Corneliskullen växer så det knakar » | Hommage till Mäster Cee » | Min lilla "Agge" » | V kikar fram » | En liten säl?! » | Huller om buller » | Flicka, pojke, rumpa, flicka » | Bedååårande mamma Aries » | "Blixten" och "V" »

VARNING för Grand Prix!

Grand Prix är en djurtillbehörsaffär på nätet som gör rätt mycket reklam för sig, så många djurägare har nog råkat på den.

Jag hade bromsats av deras kackiga hemsida, tyckte det såg ut att vara en oseriös business. En rörelse som gör gällande att den är så stor som de gör, borde ha råd och vett att anlita en professionell webbutvecklare för sin nätbutik.

Fast – de hade ju de saker jag ville ha och dessutom rätt billigt. När jag sedan fick ett mail om att de hade julrea – ja då chansade jag. Lade en beställning på 2 Alladino medium transportbubblor och vattenflaskor, eftersom de såg ut att vara sådana där ljuddämpade, som jag letat efter. Det stod dock inget om det i den undermåliga ”produktbeskrivningen”, så det var verkligen en chansning.

Jag lade ordern och betalade via payson (bra betalningsalternativ!) den 27 december. Efter 1½ vecka ringde jag och frågade var mina saker var. Fick beskedet att det inte hade skickats för att vattenflaskorna inte kommit in i lager än, men att det skulle skickas på torsdag samma vecka. När jag fortfarande inte fått något efter ytterligare två veckor, den 28 januari, mailade jag:
Varför har jag FORTFARANDE inte fått mina saker? Ringde efter ca 1½ vecka och var undrande, och fick beskedet att de skulle skickas på torsdagen. Nu har det gått ytterligare två veckor och jag har fortfarande inte fått något. Jag börjar bli riktigt gramse och funderar på att skriva ner er hårt i min blogg, som är välbesökt. Vad pysslar ni med, egentligen?

Jag fick inget svar, däremot en ”Uppdatera order” som visade att ordern var packad och skickad. Direkt! Jag blev förstås glad att de reagerade och att det äntligen hände någonting – en hel månad efter order och betalning.

När jag hämtade paketet, var det frankerat med 10 vanliga frimärken, skickat som ett brev. Alltså hade portot kostat ca 55 kronor. Jag öppnade det, och blev inte speciellt förvånad vid det här laget när locken till båda transportburarna fattades. Ringde direkt och påtalade detta, men det var fredag eftermiddag och mannen som svarade påstod att alla gått hem (menar han att det finns anställda? Tillåt mig tvivla). Nå, han skulle lägga en lapp till de som packar, så att det skulle åtgärdas direkt på måndag morgon.

Nu är det den 14 februari, det har alltså gått över två veckor igen. Tror ni att jag fått några lock? Nej just det – det har jag inte. Jag står här med två helt obrukbara transportburar och är så arg att jag snart går i bitar. Jag har inte heller fått tillbaks de pengar som de lovade att jag skulle få tillbaka eftersom fraktsumman var fel vilket jag påtalade direkt vid beställning. Det fick jag faktiskt svar på:
Frakten har blivit fel, vikten på transportburarna var inkorrekt. Rätt frakt ska vara 75 kr. 70 kr återbetalas till dig när vi skickat, uppdatera oss med ditt kontonummer. //Support


För några dagar sedan skickade jag ännu ett mail:

Nu har jag fått varorna, men LOCKEN fattades till båda transportburarna! De är ju helt obrukbara utan dem!

Ringde förra fredagen (1 febr) och påtalade detta. Uppgav ordernumret (8507) till mannen som svarade, som lovade att han skulle säga till direkt på måndagens morgon.

Ringde igen på tisdagen (5 februari) för att höra om ni skickat dem (jag BEHÖVER DEM), fick inget rakt svar, men tänkte att det var så tätt inpå att den yngre killen som svarade då kanske inte kunde ge besked.

Idag är det den 11 februari, och locken har fortfarande inte kommit. Jag har heller inte fått det överskjutande fraktbeloppet tillbaka betalt till mitt konto, som ni fick direkt då ni bad om det.
(varför kontonummer, förresten? Varför inte bara återföra dem till min payson?)

Ordern lades den 27 december, ska det verkligen behöva vara så här struligt och ta sådan tid? Jag är råttuppfödare och beställde varorna för att jag har behov av dem, ingenstans kunde jag läsa att jag skulle få vänta så länge och tjafsa så mycket med er för att få mina betalda varor. Jag vill ha mina lock, och kompensation för det jag fått utstå genom att försöka handla med er!

Med en trots allt vänlig hälsning
/Paula Blomberg


Jag har inte fått något svar denna gång heller och nu tycker jag att jag varit förstående och förlåtande nog, faktiskt över alla gränser. De, å sin sida, har visat riktigt dålig serviceanda. Bland de sämsta jag någonsin råkat på. Priserna spelar nu inte någon roll, jag kommer ALDRIG NÅGONSIN handla av dem igen.

Det skulle förresten inte förvåna mig om de som kompensation försöker pådyvla mig de fåniga fula smycken de erbjuder som orderpremier. Jag vill ha djurgrejer!

Etiketter:

Jag får en klump i magen när jag läser din text. Jag la en beställning hos "företaget" grand-prix för två veckor sen. Till en början var de riktigt snabba på att svara, ända tills jag började ifrågasätta var mina varor egentligen tagit vägen.
En gång fick jag ett spydigt svar av denna välkända Magnus som verkar svara på ALLA mail. Resterande mail jag skickade fick jag inget svar på. Jag blev även ignorerad i chatten.

Jag har läst om människor vars varor uteblivit helt eller fått en leveranstid framflyttad i flera månader.

Min katt börjar klättra på väggarna här. Jag beställde en kattlåda, kloställning och en borste. Dels så fäller han så mycket att det är hår överallt direkt efter man stängt av damsugaren, och dels så blir han mer och mer tokig över att inte ha en kloställning att leka med.

Jag tycker att det är förjävligt så som "företaget" beter sig då detta faktiskt handlar om DJUR!

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker