« Home | Om Rackarns » | Parningsplaner » | Svältkatastrof - varje kväll » | Ännu en utflykt » | Virgo önskar bli av med oskulden » | Synkroniserad kåthet » | Så här pigg » | *gråt* » | Söndagskväll » | Storslam! »

Spännande

Spännande dag idag, och mer spännande ska det bli.

Varför? Jo, för att jag hämtade hem Pernillas snygga boys. Det är dock bara Råtz Torsk som jag har någon användning av den här gången. Men det är helt klart intressant att se Taurus in action också, för framtida planering. Visserligen har jag en kullsyrra till honom själv och en kullbrorsa i hanflocken hos syrranPi, men det är bra att ha koll på så många som möjligt.

Torsk ska få para sig med Sasha. Jag hoppas de vill och kan få till det :) Resten av gänget fick hänga med eftersom det är en överhängande risk att man rör till i flocken om man lyfter ur alfahanen ur den, och jag vill inte riskera Pernillas lilla råttsamhälle, vilket speciellt Lena tyckte var en överhängande risk, eftersom Elton är visserligen vacker, men också rätt spänd och stissig. Säger de. Jag har faktiskt inte sett det än, han har betett sig väl hela tiden sen jag hämtade dem. Men det kan ju helt klart hänga på att han får hänga med sin alfa.

Jag är än så länge jättenöjd med Sasha och Torsken som par.

Sasha är ganska liten, far omkring som ett torrt skinn hela tiden och håller sig därför tunn och smidig, medan Torsken är lugn, matglad och lat. Båda är väldigt trevliga, förstås, annars skulle de inte komma på fråga för avel. Sasha är en zooråtta som fått goda utställningsresultat, utom i petclass en gång då hennes klor var dåligt klippta. Torsken har väl dokumenterad bakgrund. Nu hoppas jag att den avkomma som de förhoppningsvis får, får en bra balans mellan mammas och pappas temperament :D
De har fått träffas lite lätt för första gången idag, och de verkar gilla varandra. Torsk är en riktig gentleman och behandlar sin tilltänkta med lugn och omtänksamhet i form av putsning och massage :) På allvar får de träffas tidigast onsdag/torsdag, så att jag hinner hem från jobbresan till Barcelona innan ungarna föds om det blir en parning som tar.

Imorgon, när det är dagsljus, ska jag ta lite kort och delge er. Tills dess får ni nöja er med dessa:

För de där underbara kinderna skulle jag kunna döda!
Tack Kicki för att du hjälpte mig att kånka på Boysen.


Alva deppade typ ihop när det gick upp för henne att hon sa hejdå till Råttsen också, inte bara till mig och Kicki. Förlåt Alva - jag lovar att de kommer tillbaks till dig om ett par veckor!

Som jag väntade mig, satte herrdoften genast igång ett löp hos Virgo! Måtte jag hitta en snygg snubbe till henne också snart :D

Jag hämtade också Råtz Penzer hos Lena till syrranPis han-flock. Han är en bedårande liten blue point siamese, lugn och gosig har han suttit och bajsat i min magficka hela vägen hem från Stockholm och några timmar efter att jag kom hem.

Imorgon kanske jag hinner och orkar fånga även honom på bild.


Etiketter: , ,

Spännande! Hoppas att allt går bra och att det blir många bebbs! :-D

:) Tack Cindy! Jag hoppas också att det går bra och att det blir LAGOM med bebbs :D

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker