« Home | Tillökning i sunkpalatset » | Sötråttor » | Detta händer i Rackarns sunkpalats just nu » | Chimays parning » | Skabb i sunkpalatset :( » | Jag blir så trött på mig själv » | Snygg rumpa » | Nehej :/ » | Virgo visar upp sig :-) » | Nedfälld hylla »

Råttautostrada i palatset!

Idag har det varit en hektisk och väldigt råttig råttdag. Imorse när jag vaknade hade jag 6 tjejer och en råttpojke i mina burar - en stund mitt på dagen hade jag plötsligt 5 killar, för att vid 17.30 ha 4 pojkar och sju råttflickor.

Imorse mötte jag Lina innan jobbet för att få Ivomec-flaskan, sen gick jag hem och glömde ge råttorna medicinen. Att jag glömt det upptäckte jag när skulle stressa till jobbet i sista minuten. Efter jobbandet skyndade jag mig hem igen för att inte syrranPi skulle behöva stå och vänta i min port, som hon brukar få göra. Idag hann jag ge råttorna medicin innan hon kom med sina fyra hanar, dels för att parningen mellan Bruno och Virgo nu ska bli av och dels för att Skorpio skulle lånas ut. Efter att syrran stuckit hem igen ringde jag till AE för att snackad om hur och när Chimay skulle få komma hem (om parningen tagit, finns det risk att det är dags att sätta henne i egen bur från och med söndag). Det hampade sig som så att det passade bäst idag för oss bägge två, så hon kastade sig, dottern och Chimay i bilen nästan på en gång.

Medan de färdades hitåt lade jag mig på hallgolvet och lät Virgo och Bruno hälsa på varandra och provpåsätta. Virgo blir ju som vanligt alldeles löpig så fort någon tittar åt hennes håll, så hon körde hela sitt förförelseregister med stort engagemang. Tyvärr verkade inte Bruno så impad eller lockad. Men han gjorde några halvhjärtade försök, i alla fall.

Så kom de, för att lämna Chimay och hämta Skorpio och däremellan hann de sitta i soffan i råttrummet en stund och umgås med mina råttor och beundra min fina bur. (Jag antar i alla fall att de gjorde det :) )

*LYCKA* Jag tror inte jag kan beskriva hur mycket jag längtat efter Chimay! Att hon dessutom nu ser rund och go ut och har gått upp 20 gr på bara de två senaste dagarna gör ju inte precis saken sämre. Men efter Virgos skendräktighet vågar jag nog inte glädjas förrän det verkligen pluppar ut riktiga levande ungar...

När alla gått lade jag mig i soffan och gosade med Chimay så länge hon pallade innan hon smet ifrån mig och ville göra andra grejer.

Innan jag går och lägger mig kommer jag ha ännu en pojke. Eller gubbe, kanske man ska titulera honom som, eftersom han är en omplacering som var ca 2½ år i februari. Om det stämmer borde han vara över tre år nu.

Etiketter: ,

eXTReMe Tracker