« Home | Blåbärsavokadovälling » | Viktkurva 2007-01-22 » | Råttjakt » | Bosse Boxer » | Råttfrukost » | Obefogad oro » | Närmar sig moderskapet » | Snopet » | Provår » | Sasha-brasha-mandelmasha »

Bortskämda älsklingar

Mina rådisar har blivit rätt bortskämda med att ha sin matte hemma nästan jämt. När jag är hemma, står burdörren nästan alltid öppen och de kan komma och gå som de vill. Ofta hela dagarna. Nu tänkte jag åka och ta emot hussen (nåde honom om han inte är galet hånglig och förförisk när han kommer hem!) hemma hos honom och fira systerdotterns 15-årsdag (som är IDAG!) och alltså hålla mig borta hela helgen. Jag har visserligen kastat iväg ett SMS till Lina med förfrågan om hon kan tänka sig att komma hit och fylla på mat och kärlek till dem ett tag under lördagen, men om hon inte vill/kan, tänkte jag förse dem så att de klarar sig utan mänsklig kontakt de här dagarna. Det blir första gången för småttingarna, men TooTicki har varit med förr.

Nu kastar jag ut en önskan om tips om bra saker att ge dem att äta, som kräver lite engagemang ifrån dem också, så att de inte tråkas ihjäl.

Jag känner redan att jag får separationsångest. Speciellt som Tickis inte är riktigt kry just nu heller... :( Vore det sommar eller i alla fall varmare, skulle jag nog stuva in dem i transportburen och ta med dem.

Kanske är det inte bara de som blivit bortskämda?

Etiketter: ,

eXTReMe Tracker