« Home | Provår » | Sasha-brasha-mandelmasha » | Fräschingar » | Häften på väg » | Dagens dramatik blev till städning » | Rackarns Hanna! » | Råttslott? » | Too-Ticki » | Visstja » | HARREGUUUD! »

Snopet

Åkte till styrelsemötet i SRS idag, men innan jag åkte upptäckte jag att Hanna* var borta igen. Jag hade inte låtit råttorna springa ute på morgonen, så jag antog att jag hade missat att släppa in henne igår kväll. Det är ju lätt hänt när man har stor bur med många gömställen i.

När jag var tvungen att ge mig iväg hade jag ännu inte hittat henne. Det förde med sig att min plan att stanna i Stockholm efter mötet föll. Jag måste ju åka hem ifall Hanna var instängd nånstans. Jag hade inte lämnat mer mat och vatten framme än att det skulle ta slut på en dag.

När jag till slut kom hem, så kunde jag genast konstatera att hon inte ätit eller druckit något på hela dagen. Jag hoppade genast in i klädkammaren och letade som en tok efter henne igen. Men nej - ingen Hannabebis. Jag gick och snackade med råttorna som förde ett väldigt liv i buren:
- välkommen heeem matte! - Var har du varit?!  - Hur kunde du lämna oss hela dagen? - SLÄPP UT OSS!" *klätter-klätter-klätter*

Och vad får jag se när jag tittar in i buren? Jo, att Hanna ju är därinne! Hon hade alltså bara gömt sig någonstans i burens väldigt råttiga innanmäte, och ju mer jag ropade och letade, desto mer gömde hon sig, det är jag säker på!

Jag hade alltså inte behövt åka hem. Frågan är bara om mina smarta älsklingar lägger ihop två och två och nu kommit på ett sätt att se till att jag kommer hem på kvällarna?

*Råtz Hanoi Rocks


Etiketter:

eXTReMe Tracker