« Home | Närmar sig moderskapet » | Snopet » | Provår » | Sasha-brasha-mandelmasha » | Fräschingar » | Häften på väg » | Dagens dramatik blev till städning » | Rackarns Hanna! » | Råttslott? » | Too-Ticki »

Obefogad oro

Idag förklarade SRS kassör hur processen går till när uppfödarprovet godkänns/underkänns. Och det visade sig att jag oroade mig helt i onödan. Skönt!

Man skickar in provet och betalar in uppfödaravgiften, precis som jag gjort. När bägge är på plats hos uppfödarregistratorn startar ens provår, i mitt fall alltså den 15 januari. Det rättas alltså inte NU, först när provåret är över, och om det inte blir godkänt rakt av, diskuterar man igenom de frågor man inte svarat tillfredställande på. Provåret är till för att skaffa mer kunskaper på, och det är därför det är ett år och inte bara tills man visat upp djur i de klasser som krävs.

Och - viktigast av allt - uppfödarregistratorn kan godkänna en person till att bli uppfödare på egen hand - men är det risk för underkännande ska styrelsen kallas in i processen. Det svaret på min fråga känner jag mig nöjd med :)

Etiketter: ,

Grattis Paula.
skönt att du fått bekräftat hur hela processen ska gå tillväga.

Vi här hemma håller tummar och tassar för dig och din uppfödning

*varmaste kramar*

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker