« Home | Råttjakt » | Bosse Boxer » | Råttfrukost » | Obefogad oro » | Närmar sig moderskapet » | Snopet » | Provår » | Sasha-brasha-mandelmasha » | Fräschingar » | Häften på väg »

Viktkurva 2007-01-22







Råtz Too-Ticki 444 gr
1 år och 7 mån
Sasha 328 gr
5 mån 1 v
Irma 276 gr
4 mån
Råtz Chimay 328 gr
3 mån 1 v
Råtz Virgo 289 gr 2 mån 3v
Råtz Hanoi Rocks 206 gr 2 mån 1v 3d


Som ni ser har både Chimay och Sasha passerat 300-gramsgränsen! Dock inte Irma, som är en vecka äldre än Chimay, men hon är liten i växten och det var även hennes föräldrar. Och hon är ju inte tänkt att gå i avel, bara bo här med oss och vara allmänt trivsam :) Virgo, kallad Astra till vardags, är på god väg till den magiska gränsen hon med - otroligt fin i kroppen och trevlig i temperamentet, både med de andra råttorna och med mig. Lilla Hanoi Rocks, Hanna, är så liten och söt att hon kommer bort hela tiden, men hon börjar lära sig nu att det blir jobbigt om man inte ser till att vara inne i buren när kvällen kommer.

Jag försöker umgås lite extra med henne nu, för hon är än så länge inte speciellt sällskaplig med mig. Det behöver jag råda bot på, känner jag. Men hon är rar; när hon kommer fram slickar hon alltid mina händer omsorgsfullt.

Etiketter: , ,

Paula vikterna ser riktigt bra ut.
Min Råtz La Trappe (britt-berit) vägde jag idag och hon ligger på 315g.

muminsyskonen ligger på 416 (mymlan/räkan) & My ligger på 450 lite mer typ

Irma har lagt på sig bättre än syrran i alla fall, vägde Treblinka idag och hon kommer inte upp i mer än blygsamma 234g, tramssvansen. Apropå Trams väger hon 303g, blev jag just tvungen att kolla.

Kicki: Allt för att slippa packningen? ;-D

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker