« Home | Visstja » | HARREGUUUD! » | Äntligen! II » | Äntligen » | Råttbesättning » | Matte - släpp! » | Provet - igen » | Eureka! » | Hemsidan » | Nej, inte än... »

Too-Ticki

Too-Ticki är inte en av de råttor jag tänkt använda i aveln, men hon är ändå värd en presentation. Se bara på bilderna, vilken själfull blick hon har!

Tickis är den råttfröken som vann mitt hjärta genom att vara så VACKER att jag inte kunde sluta tänka på henne! Jag tjatade på Lena (Råtz) ganska mycket innan hon gav med sig och sålde henne till mig. Tyvärr blev det inte så bra - Tickis gillade inte att flytta, hamnade längst ner i hierarkin i min flock och utvecklade ett vaktbeteende över buren som var värdigt en pitbull. Hon började alltså bitas. I början alla som kom i närheten, men efter ett tag bara alla andra utom mig. Eftersom hennes beteende förändrades och hon blev väldigt mattig, ville jag inte utsätta henne för en flytt till, även om den skulle vara tillbaka till Råtz.



Hon är också den råtta som ÄLSKAR att gå på utställning. Hon älskar alla saker som händer, att hälsa på en massa folk och sitta i mattes luva och kolla läget. Och när hon inte är hemma behöver hon inte vakta och bits inte ett dugg.



När hela min förra flock dog under kort tid, blev Tickis ensam kvar. Då fick jag ett hopp om att hon skulle få bli alfahona med de bebisar jag skaffade och att det kanske skulle göra underverk för henne. Mitt hopp besannades - hon är nu en fantastisk alfa och sköter jobbet perfekt. Nu bits hon inte heller utan förvarning, som förr. Tyvärr är hon inte riktigt frisk, nyser och piper i lungorna. Just nu genomgår hon en Baytrilkur som hon blivit bättre av, men jag förväntar mig inte att hon ska bli kärnfrisk, eftersom jag misstänker att hon har mychoplasma.



Tickis och jag har ett speciellt förhållande som vi båda har fått jobba hårt för. Det kommer blir en tung dag då hon vandrar vidare till de sälla jaktmarkerna. 

Etiketter:

"Nu bits hon inte heller utan förvarning, som förr."

*harkel*
=P

Lina: Du SA faktiskt att hon varnade innan hon bet dig i förrgår! Att du sen sätter fingret i munnen på henne efter en varning, det tycker jag inte är Tickis fel! :P *harkelharkel*

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker