« Home | Irma » | 2åring » | Oron bortsopad » | Är det över nu? » | Bortskämda älsklingar » | Blåbärsavokadovälling » | Viktkurva 2007-01-22 » | Råttjakt » | Bosse Boxer » | Råttfrukost »

NollRåttans februariutställning

Bad- och tillsnyggning pågår i det Rackarns residenset. Råttorna badas och torkas, svansarna tvålas extra noga. Och klorna klipps. Jag trodde att min rackarns Puff skulle komma och hjälpa mig med kloklippningen, men hon meddelade att hon inte skulle hinna det.

Själv vågar jag inte, eftersom min dumma MS gör att jag ser dubbelt och har svårt att fästa blicken. Det gör mig inte blind, men detaljer är hopplösa och det gör mig livrädd att klippa av mina älsklingar hela tårna. Jag beklagade mig för Lovisa, som genast erbjöd sin hjälp. Självklart tackade jag ja. Tyvärr blev några av klorna alldeles för korta, så nu är jag rädd att de renderar ett AB i morgondagens bedömning. Det vore olyckligt. Inte bara för mig och råttorna, utan även för Lovisa som ju menade så väl. Men det ÄR inte lätt att klippa klorna på sprattliga råttor, som har en förmåga att rycka till och därmed stoppa in nageln längre in i klotången innan man hinner knipsa till. Eller reagera. Jag får trösta mig med att de iaf har tårna kvar.

Och Sasha har blivit löjligt mattig efter bad och handduksmassage. Slinker in under min tröja hela tiden och gullar och gosar. Deppigt nog blir det ingen parning nu, det får vänta en månad, eftersom badrumsrenoveringen drar igång i hanens hem på måndag. Men DÅ ska det bli av!

Etiketter: , , ,

Lyckosparkar ifrå Malmö.
Hoppas det går jättebra på utställningen idag och att råttorna får bra placering, men framförallt att de tycker det är kul.

hej, jag vet vad du menar med att klippa klorna känner igen din beskrivning precis, min ena råtta Nico kan man klippa klorna på, med lite envishet men min andra råtta Musse han e typ omöjlig, sprattlar och piper hela tiden så man e rädd att råka få in hela tån istället för en pytteliten nagel :S :)

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker