« Home | Är det över nu? » | Bortskämda älsklingar » | Blåbärsavokadovälling » | Viktkurva 2007-01-22 » | Råttjakt » | Bosse Boxer » | Råttfrukost » | Obefogad oro » | Närmar sig moderskapet » | Snopet »

Oron bortsopad

Min älskade Tickis som var så eländig har piggat på sig!

I fredags kväll växte misstanken om att det som var fel var en magsjuka - kanske vinterkräksjukan? Det stod i tidningen häromdagen att veterinärklinikerna är överbelastade av alla hundar som kommer in med den. Och jag hade den ju själv innan jul - utan att kräkas alls. Men provsvaren visade att det var vinterkräksjukeviruset som härjade.

Råttor kan ju inte kräkas, men Tickis var rejält diarréig. Och, som jag skrev, riktigt illa däran - såpass att jag trodde att hon inte skulle överleva. Natten till lördag vaknade jag dock av att hon drack självmant ur sin flaska - då väcktes mitt hopp. När jag sedan under dagen då och då tog med henne in på dass för att tvätta rumpan på henne, vek hon sig som en märla och drack mängder direkt ur kranen. Hon gillar inte bollrörsflaskorna,- har helt vant sig av med dem, det är uppenbart. Hon fick ett eget glas att dricka ur - då var hon nöjd :)

Imorse vaknade jag av att hon bökade bredvid mig i buren och när jag tittade till henne tog hon ett skutt upp i toalådan! Då återvände mitt hopp på allvar och när jag senare gick upp för dagen såg jag att hon hade ätit upp nästan all sin torrmat. Nyss fick två små kycklingbitar från thaimaten Kicki lämnade i fredags, och även de kastade hon sig över med god aptit! SKÖNT!

Jag tycker ju att i råttmått mätt det var en riktigt långvarig magsjuka - den startade i torsdags och först idag, söndag, verkar den ha givit med sig helt. Men å andra sidan vet ju jag, såsom varande emetofob, att magsjuka håller i sig mycket längre och man blirmycket sjukare om man inte spyr.

Etiketter:

Så himla skönt att det gått över.
Låter som vinterkräksjukan.
Nu när du säger så, då kom jag på att jag är väldigt tacksam för att min sambos syster vars hund som hade vinterkräksjukan inte kom hit (inte hon iheller) förrens 3dagar efteråt på besök (åh så krångligt jag skriver)

:)

KaN Vi Få ViNTeRKRäKSJuKaN?!! O_o

Ichi & Kaus: Jag VET inte - det är en gissning från ett o-proffs som jag! NÅN slags magsjuka var det helt klart!

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker