« Home | Rackarns Hanna! » | Råttslott? » | Too-Ticki » | Visstja » | HARREGUUUD! » | Äntligen! II » | Äntligen » | Råttbesättning » | Matte - släpp! » | Provet - igen »

Dagens dramatik blev till städning

Ååååh vilken lättnad. Jag har hittat Hanna och återbördat henne till flocken. Hon var där jag till slut trodde efter att ha vänt uppåner på hela lägenheten: värsta råttgömmarstället, klädkammaren.

Som tur var började jag misstänka det inatt innan jag gav upp för att krypa i säng, så jag ställde in en liten skål med vatten innanför dörren. När jag vaknade imorse och kollade, tyckte jag att vattnet hade minskat, men var osäker. Då lade jag två hundmatstorrisar bredvid skålen och stängde dörren igen. Vid nästa titt var de borta och därmed var hon lokaliserad. Därifrån till att HITTA henne i röran, var en lång väg. Den här lägenheten är trivsam, men den har två nackdelar framför andra: den är omöjlig att hålla ren och den har dåligt med förvaring. Nämnda klädkammare är pytteliten, bara snäppet större än en vanlig garderob, och förutom kläder är därinne råttburar i delar, en massa väskor och skor, gästsängen, skidor, pjäxor och allt löst som jag inte hittat någon plats för. Och det är packat ända från golvet nästan upp till taket. En råtta kan klättra och klänga bra och kunde vara precis varsomhelst.

När jag krälade runt på golvet lockandes på Hanna blev jag varse att det var hög tid att riva ut allt på golvet och dammsuga och torka - inget ont som inte har något gott med sig... Sagt och gjort. De flesta väskorna var galet fula och/eller trasiga, så de fick en enkel tur till soprummet. Andra saker jag hittade var en kasse med ett par inlines och ett kamo-nät. Och en Saft-Maja (fast jag tänker baja-Maja hela tiden, hehe). Messade Häxan som har barn i olika storlekar som kanske vill åka rullgrillor. De har ju dessutom ett par kolonilotter där de kan odla saker som man kan göra saft av, så även Majan erbjöds dem.

 

Etiketter:

eXTReMe Tracker