« Home | Eltonhälsning till Pernilla » | Råttmadamen » | På begäran » | Med hjärtat i halsgropen » | Torsken » | Spännande » | Om Rackarns » | Parningsplaner » | Svältkatastrof - varje kväll » | Ännu en utflykt »

Klartecken :)

Idag har Sasha, Too-Ticki och jag varit på utflykt. Vi tog tåget till Örbyhus, för ett besök hos vår favoritveterinär XL vet. Han följde upp Too-tickis förra besök och vi diskuterade mitt (egenmäktiga) beslut med kortisonbehandling och han gjorde en hälsokontroll på Sasha inför parningen. 

Han kunde dels konstatera att Tickis är mycket bättre, missljudet i  ungorna är svårt att ens urskilja. Han tittade på Sasha, kollade hennes bäcken och tyckte att det inte förelåg några som helst hinder för henne att bli mamma :) Han lyfte på ögonbrynen när jag berättade att hon är en zooråtta, det hade han nog inte förväntat sig av mig, men å andra sidan är det inget jag hade trott för ett år sedan heller. 

Här är skälen till att jag beslutat mig för att använda Sasha i min avel:

  • Den som nosat upp henne i zooaffären är Lena, min mentor som varit uppfödare i över 10 år och också är standarddomare.
  • Hon har genomgående fått bra bedömningar på utställningarna.
  • I zooaffären satt hon tillsammans med sin bror, som hade i färgen lilac, därigenom vet jag att hon bär på blue-genen.
  • Hon har, nu när hon lämnat barnstadiet, blivit en stabil men fortfarande livlig och nyfiken råttflicka som beter sig väl både i flocken och med människor
Dessutom är hon himla söt :D

Etiketter: ,

eXTReMe Tracker