« Home | Stora Vår » | Könskull eller ej? » | Det ultimata temperamentstestet » | 2-åring » | Sasha - urmodern » | Jag presenterar: » | Pip i mammaburen! » | Hemma » | Shit » | Magbula »

Könskullen blev Sushikullen istället :)

Jag bestämde mig för att spara könskullstemat till en större kull, eftersom en del på forumet var fina i kanten och tyckte det var förskräckligt att jag planerade att döpa mina ungar efter våra eminenta kön, som de flesta av oss (vuxna) har så mycket njutning att tacka för :)

Istället blev det sushitema på den här lilla pyttekullen. Lite långsökt kanske, men pappa Torsken är döpt efter en vitfisk, som man kan använda till sushi, och mamma Sashas namn är ju sushi, sånär som en enda ynka bokstav :D

Så nu presenterar jag (ännu en gång) den lilla, men ack så underbara, kullen:

Sushikullen 2007-05-31

Sushikull2 2007-05-31
(tagna igår kväll 2007-05-31)

Miso: hona, ba ir (eller cc?)
Sushi-su: hona, ba eubk
Chirashu: hane, ir (obestämbar färg - cc, gr eller mi eller nåt helt annat???)
Nigiri: Hane sm sp x

Om färgerna: Det här är vad de ser ut att vara idag. De förändras hela tiden, en av de som såg svart ut för ett par dagar sedan ser choklad ut idag. Min erfarenhet av cc är att de är svarta från början, men bleknar till choklad när de blivit lite äldre, så med den erfarenheten i huvudet tycker jag inte att de borde blekna till cc redan nu (?).

De två irishtecknade ungarna har perfekt teckning som det ser ut nu, och siamesen har redan börjat mörkna i skuggningen men ser ut att ha vittecknade fötter (inte bra), eubk ser i det närmaste perfekt ut. (såvitt jag, som inte är vidare kunnig på färger och teckningar, kan bedöma).

De här bilderna tog Lina i förrgår (2007-05-30):
Chirashi:
Chirashi 2007-05-30

Chirashi:
Chirashi 2007-05-30

Allihopa:
Sushikullen 2007-05-30

Snabblexikon:
ba = black = svart
cc = chocolate = choklad
gr = graphite = grafit (mörkt gråblå färg, det råder delade meningar om det är samma som kallas Russian blue i många andra länder)
mi = mink
sm = siamese
sp = seal point = svartmaskad
eubk = european berkshire
ir = irish
x = rex (hårlag)
Vill du ha närmare förklaring till färger och teckningar, gå till Svenska råttsällskapets hemsida, länk i högerspalten --->

Etiketter: , , ,

Och eftersom forumfolket är så känsliga är det bättre att spara temat så att det blir FLER råttor med såna namn åt dem att förfäras över!? =)

Kicki: PRECIS!

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker