« Home | Sex löpande honråttor » | Det FINNS faktiskt en risk att jag garvar ihjäl mi... » | Bestämt mig... Tror jag... » | Kickis ratpack » | Tomt » | Grabbar! » | Kontaktannons! Hanar sökes! » | Råtz Chimay » | Kärlek » | RIP Råtz Snorkfröken »

En glad och en kanske dålig nyhet och några fler små bra

Förlåt, ni som är nyfikna på vad jag och mina råttor pysslar med. Konstigt och roligt nog verkar det ju vara en del! Livet springer iväg och ränner rätt ofta ifrån mig, jag larvar fram som en snigel mitt i alltihop. Jag har blivit dagmatte åt den bedårande söta border terriern Cicero, men honom får ni läsa om i mattebloggen :)

Jag har GODA, helt FANTASTISKA nyheter! Ikväll ringde Tidus matte och frågade vad jag ska göra imorgon.
- tjaaaaa, sa jag, jag är ledig och min enda plan är att jag ska till sjukhuset på provtagning.

- Till akademiska?!

Det visade sig att hon ringde för att kolla om det funkade för mig att ta emot Tidus, eftersom hennes svärmor skulle åka till Akademiska sjukhuset och hälsa på någon. OM det funkar! JIPPI!

Detta betyder att Tidus, som fyllde 2 år igår (på min födelsedag), kommer och stillar Virgos sexhunger för en stund. Han ska få vara hos mig ett tag, ifall han har slöa spermier pga av sin höga ålder. Tidus är ett av resultaten av Evelinas tjuvparning, en agoutihane som jag hoppas ska hålla måttet då han kommer. Kanske ber jag Gail svänga förbi mig efter jobbet en dag och hjälpa mig med en second opinion, eftersom jag bokat Tidus osedd. Eller tar med honom till Stora pet, där det finns domare som kan klämma och känna på honom och säga vad de tycker och tror. Enligt dagens rapport är han väldigt pigg och glad, iaf :)

Den andre hanen som jag har på gång till Chimay har tyvärr blivit förkyld och medicineras just nu. Vi hoppas att han repar sig, så att jag vågar använda honom. Jag har dock bestämt mig för att ta över honom (hans matte behöver omplacera honom och hans polare pga dotterns kontaktallergi) vare sig jag kan använda honom i aveln eller ej.

Och på söndag får jag hem buren jag köper från Ellen en stor ståtlig pjäs som hon byggt om och gjort superbra :) ÅH vad jag är glad att Ellen flyttar hem till Uppsala! Och Åh! vad jag är glad att jag får köpa hennes bur!

Det känns som om saker går min väg! På lördag får jag träffa Sushi-su också, det känns väldigt viktigt eftersom jag överväger att göra om parningen mellan Sasha och Torsk, för att förhoppningsvis få fram fler grafitfärgade snyggingar. Det blir isf i januari, om allt det braiga håller i sig :)

Etiketter: , , ,

eXTReMe Tracker