« Home | En glad och en kanske dålig nyhet och några fler s... » | Sex löpande honråttor » | Det FINNS faktiskt en risk att jag garvar ihjäl mi... » | Bestämt mig... Tror jag... » | Kickis ratpack » | Tomt » | Grabbar! » | Kontaktannons! Hanar sökes! » | Råtz Chimay » | Kärlek »

Tidus är här!

Känns lite knasigt att tänka att jag imorse åkte till Akademiska sjukhuset för provtagning. Och komdärifrån med en råtta! (Provtagningen sket sig, dock). Nu har jag packat upp Tidus och fått erfara vilken gosklump han är.

Tidus

Jag försöker bedöma honom med domarögon (på amatörnivå, förstås - jag har ingen domarutbildning) och konstaterar att han har en feminin typ; ganska liten (ca 650 gr) och finlemmad, hans ögon är väldigt stora och vackra, svansen kanske är i tunnaste och kortaste laget (men så är jag bortskämd med honråttor som har ståtliga svansar, långa och fingertjocka - och mina fingrar är rätt tjocka).

Han är en helt otecknad agouti, med en inte lika bra tippning som Bruno. Mitt helhetsintyck är att han är en snygging, men det ska bli roligt när Gail kommer hit och fikar i eftermiddag, då hon ska titta på honom med sina utbildade och erfarna standarddomarögon. Sen ska jag jämföra med det jag skrivit här.

Nu väntar jag på att Lena ska ringa, så jag får höra om det är någon av dessa saker som jag själv ser som är anledning till att inte para Tidus med Råtz Virgo. Jag hoppas inte det - för han har bäst stamtavla (för mina syften) av de förslag jag fått, och hans temperament är helt klart väldigt bra. Förutom att han fyllde två år i söndags och ser ut som och beter sig som en ettåring... ;-)

Tidus

Etiketter: ,

Vilken pudding!

Som stolt matte kan jag bara hoppas att Tidus håller måttet även när erfarna, utbildade domar-ögon ska titta på honom. ;)
För visst är han en helt underbar råtta, och som sagt ger han inte intryck av att vara de två år han nyss fyllde. :)

Jag säger som Lovisa! Raurh!

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker