« Home | Burarna » | Parningsrapport » | Overdose? » | Råttautostrada i palatset! » | Tillökning i sunkpalatset » | Sötråttor » | Detta händer i Rackarns sunkpalats just nu » | Chimays parning » | Skabb i sunkpalatset :( » | Jag blir så trött på mig själv »

Återigen besvikelse

I måndags kväll när jag gav råttorna mat fylldes jag plötsligt av förvissningen om att Chimay inte skulle få några ungar. Jag iakttog henne och funderade på vad som gav mig den. Jag kom fram till att hon nästan inte ätit något av den maten jag ställt in på morgonen, att hon såg piggare, livligare och banne mig lite smalare ut också. Dräktiga honor har en tendens att äta vad som helst när som helst i omåttliga mängder, vilket hon också gjort fram till söndagen. Vägde henne, hon vägde 15 gr mindre än senast jag vägt henne, vilket jag försökte lugna mig med att det berodde just på det faktum att hon inte ätit så mycket under dagen. Blundade för att om allt stod rätt till borde hon gått upp ändå för det var ett par dagar sedan jag vägde henne senast... Igår kväll sms:ade jag mina farhågor till Lina och hon försökte lugna mig med att bebisarna säkert skulle födas under natten. Jag hade fortfarande min förvissning om att så inte skulle ske, men försökte döva den och hoppas ändå. Det gick rätt dåligt. När jag får en sån där förvissning på det där sättet så brukar den stämma. Det har i alla fall aldrig hänt att den inte gjort det än. Just därför tröstar jag mig nu med att när jag fick idén att jag skulle para Virgo med Bruno, var det just efter en sån där plötslig och stark förvissning. Så nu får vi verkligen hoppas att den parningen tagit!

Jag är faktiskt rätt säker på att Chimay/Frej-parningen tog, men att hon absorberat fostren i ett sent skede. Kanske hon till och med föder fram dem, eller rester av dem. Det lär jag väl bli varse. Chimay boade som hon skulle och gjorde allt som en dräktig råtta ska. Men ikväll löpte hon plötsligt om. Nu hoppas jag bara att att hon inte ska må dåligt om hon blir gående med ofärdiga ungar i kroppen.Om detta skulle bli hennes död, skulle jag blir ofantligt olycklig. Nu ska jag fundera över om jag ska söka dispens från uppfödarregistratorn för att försöka en gång till med Chimay, trots att hon nu passerat ettårsgränsen. Det kommer avgöras av hur hon mår de närmsta dagarna.

Etiketter: , ,

Men fanken då! =(

Hoppas hon fortsätter må bra bara! Fina fina tjejen!

Jättetrist att det inte blev några ungar, hade verkligen sett fram emot att få se resultatet av underbara Chimay och Frej. Hoppas Chimay mår bra!!! Om du vill göra ett nytt försök så står Frej fortfarande till din tjänst! Hoppas Virgo snart föder ett gäng underverk så du äntligen får höra bebispip där hemma, det har du verkligen förtjänat!!
Kram, Ann E.

Men Gud va tråkigt, att inte det här heller blev nåt! :/ Håller tummarna för Virgo och Bruno då!

Neeej, vad tråkigt! =(
Hoppas det går bättre med Virgo!

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker