« Home | Hona eventuellt på ingång :) » | Lagad Virgo » | Svenska Råttsällskapets årsmöte 2008 » | Lösningar på problem » | Rätt RSS-länk » | Miso-uppdatering » | Allergifamiljen » | Så här går det för Miso » | Från kärnfrisk till döende - på ingen tid alls!? » | Lugn hos chicksen »

DymDym 1 år - besättningen åldras....

Igår fyllde Yestas DymDym 1 år. Hon är en stooor, präktig, fredlig råtta som jag köpte på stora vår förra året. Då var hon två månader, men redan mer än dubbelt så stor som sina kullsyskon. I den stilen har hon fortsatt. Sist jag vägde henne, den 10e mars, vägde hon 678 gr!

ettåringen

Inredningsdetalj för trivsel
Jag brukar alltid säga att en katt är den bästa inredningsdetaljen, den gör vilket hem som helst hemtrevligt och trivsamt. Men det gäller faktiskt DymDym också. Se bara vilken myskudde hon är!

Denna högtidsdagpåminde mig om att Sasha och Irma redan passerat 1½ år, och Virgo, Aries och Chimay (alla från Råtz) är redan 16 månader Är det dags att börja räkna ner för dem nu?

Virgo 4 dgr efter operationen

Fast nej, det tror och hoppas jag inte - de är alla hälsan själva. Även Virgo, trots att hon i tordags opererade bort en liten knöl på halsen. Hon verkar helt oberörd av det. På bilden är det 4 dagar efter operationen. Hon springer runt och klättrar och far precis som vanligt Och tycker det är VÄLDIGT tråkigt att sitta  sjukbur, men hon får göra det ett tag till, eftersom jag inte vill riskera att kompisarna avlägsnar stygnen. Det går faktiskt ingen nöd på henne - hon får hela lägenheten för sig själv att stöka runt i :)

Gostjockisar
Igår hade Virgo sällskap av födelsedagsbarnet, vilket var poppis.

Men man börjar ju bli luttrad och vet att det kan gå himla fort utför, när det väl sätter igång. Och att det kan sätta igång väldigt plötsligt ;(

Etiketter:

eXTReMe Tracker