« Home | Allergifamiljen » | Så här går det för Miso » | Från kärnfrisk till döende - på ingen tid alls!? » | Lugn hos chicksen » | Rackarns flyttar » | Trångt om saligheten II » | Trångt om saligheten » | VARNING för Grand Prix! » | Nästa parning » | Corneliskullen växer så det knakar »

Miso-uppdatering

jamen, Miso ja. Jag är väldigt glad att hon inte lurade mig att gå till veterinären i lördags och ge henne den avslutande sprutan. Fast ett tag på lördagskvällen trodde jag att jag hade gjort en miss. Då var hon verkligen dålig.

Imorse, däremot, kom hon galopperande emot mig, alldeles lättad och lycklig. Jag riktigt såg hur hon skrattade! Jag satte in henne till flocken och hon satte genast igång att leka och stöka, och dessutom kastade hon sig över maten som fanns kvar i skålarna. Jippiii!

Nu är det utetid för chicksen, och hon jagar Agge för allt vad tygen håller - hur pigg och frisk som helst. Nyss satt hon också på grabbarnas bur och smaskade banan för det vilda.

Det blir dock ingen parning med henne, eftersom hon har ett missljud i lungorna. Jag tror fortfarande att hon hade en förstoppning och blev så dålig att det drog med sig hennes lungkollaps, som, även om det verkar mycket bättre även med det nu, inte är helt bra. Jag har tyvärr inget hopp om att det ska bli det heller. Så det kommer dröja ett tag innan nästa kull, eftersom jag just nu inte har någon hona som är tillräckligt bra eller redo att avla på. Fast faktiskt flera hanar, men de är det ju inte bråttom med, tvärtom :)

Etiketter: ,

Har följt din blogg ett tag, och läst om Miso. Har själv haft erfarenheter av sådant, och det tar på en att "leka gud" när man bestämmer att det är dags för avlivning, så därför blev jag lättad av att höra att hon mår bättre. Det ger hopp åt väldigt många andra kan jag tänka mig! Väldigt kul och intressant blogg att läsa!

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker