« Home | Lösningar på problem » | Rätt RSS-länk » | Miso-uppdatering » | Allergifamiljen » | Så här går det för Miso » | Från kärnfrisk till döende - på ingen tid alls!? » | Lugn hos chicksen » | Rackarns flyttar » | Trångt om saligheten II » | Trångt om saligheten »

Svenska Råttsällskapets årsmöte 2008

De flesta som läser här vet nog hur tröstande och lugnande och underbart det

kan vara att komma hem till råttorna efter en lång, tung dag. Att bli råttad av mjuka råttassar, torka bajs ur en gammelråttas päls... (Råtten förbjuder mig att berätta att det är hans bak jag torkat här nu, men vem som helst kan ju räkna ut det, han är ju den enda riktigt gamla råtta jag har!)

Fjärt har nästan ingen färg kvar alls och just nu är han så himla fin att jag önskar att blekningen skall stanna av, men jag fruktar att han blir lika vit som Råttentått.

Den långa, tunga dagen har tillbringats med först SRS årsmöte och sedan tandläkare, som jag höll på att missa för att mötet drog ut på tiden så.

Först kände jag mig ledsen över utfallet av mötet, men på vägen hem har jag funderat och tänkt och börjar faktiskt känna mig hoppfull att det kan visa sig vara en riktigt bra styrelse. Jag blev inte vald, vilket inte gör mig någonting, min högsta önskan var att det skulle bli en BRA styrelse och där måste inte jag nödvändigtvis ingå. Det finns ju faktiskt andra bra folk ;) Däremot det faktum att den person som både på flera forum och även på dagens möte så tydligt signalerat att hon skiter i föreningens väl och ve valdes in, det har jag svårt att smälta. Som tur är som suppleant, men ändå.

Tomas Borgh blev inte vald till ordförande, som jag hade hoppats, men som ledamot tillsammans med Stephanie. Hon är visserligen ung, men var ändå en av de som hade både huvud och hjärta på rätta stället idag (vilket man inte kan säga om exempelvis avgående sekreteraren). Jag tror att Tomas kan bli riktigt bra på ledamotsplats, där kan han stötta och hjälpa Johanna som blev vald till ordförande, det tror jag nog att hon kommer att behöva. Jag har inget emot Johanna, hon är en bra person för det mesta, men jag tror inte hon är en bra ordförande.

Jag kan ju ha fel, vilket jag hoppas - det är ju inte för inte det finns ett talesätt som går att "man växer med uppgiften". Och tillsammans med Tomas, Lovisa (som blev vald till kassör) och Stephanie kan hon kanske växa riktigt fint :) Jag håller tummarna för det.

Men så är det ju det där att jag försöker se saker från den ljusa sidan varenda år, men ändå är det den mörka som vinner...

Ett utslag av det var ju det helt otroliga, orimliga faktum att motionen om att utesluta Råtz gick igenom! Jag håller med om att hennes bra insatser för föreningen inte slätar över det hon gjort som inte är så bra, men man kan ju ändå väga in bägge de sidorna, för sjutton! Inte BARA se det dåliga! För mig har föreningen i mångt och mycket varit Lena - det är hon som alltid värvat medlemmar och snackat FÖR srs, varit behjälplig i alla sammanhang, det är nästan så att jag känner att föreningen dör utan henne. Därmed inte sagt att jag tycker att ingenting hon gör är fel, men se på HELHETEN för sjutton! Och det där om stamtavlorna; det har jag då aldrigf haft några problem med, den enda jag inte har fått; den fick jag inte av Grodan när jag tog över Alba, och hon hade inte fått den av Lena av det enkla skäl att de inte träffats på ett tag. Men det är ju bara att lyfta luren om man behöver den, då skickar Lena på stört, så har det varit för mig flera gånger! Däremot hade ju inte Grodan eller Ann-Lee eller vem det nu var som köpte Alba från början rapporterat till Lena om att Alba var omplacerad - ska de uteslutas då? Nej det hoppas jag verkligen inte!

Nu ska jag titta på Melodifestivalen och se om jag vinner några stålars, för det behöver jag - rotfyllning kostar massor med pengar... :( Sen ska jag fundera på om kanske aprilutställningen blir min sista SRS-utställning ;(. Det känns fruktlöst att vilja engagera sig i en förening som inte välkomnar folks engagemang och vilja utan istället SVÄR över de medlemmar som ger uttryck för att de bryr sig (såsom avgående sekreteraren gjorde idag på årsmötet). Det säger väl en del om attityden, jag hoppas att den nya styrelsen ska försöka vända den vidriga attityden mot medlemmarna. Det hade jag jobbat jävligt aktivt för om jag blivit invald, men nu slipper jag, och lika bra är väl det, det hade kanske varit mer än min hälsa klarar.

Etiketter:

Jag hoppas du har rätt!

Själv tycker jag att det är underbart att avgående sekreterare visade sitt innersta jag. Det mest underbara är att jag hann därifrån med Alva i tid! ;)

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker