« Home | Eltons projekt! » | Tycke har uppstått :) » | Klartecken :) » | Eltonhälsning till Pernilla » | Råttmadamen » | På begäran » | Med hjärtat i halsgropen » | Torsken » | Spännande » | Om Rackarns »

Ser bra ut

Jodå. Jag satte ihop paret sent i fredags eftermiddag. Först fick de springa fritt i några timmar, sedan satte jag in dem i bröllopsburen. Innan jag gick och lade mig tittade jag till dem och då verkade Sasha känna att hon var trött på att bli påsatt hela tiden, men hon var fortfarande tjänstvillig när Torken kom larvande. Jag larvade mig i säng och blundade för Sashas bedjande ögon att få komma tillbaks till chicksen och sova. Kände mig som en elak matte då.

På lördagsmorgonen gick jag förstås in det första jag gjorde och tittade till dem. Sasha låg i hängmattan uppe vid taket och Torsken i kartonghuset nere på botten. Jag plockade ut henne och upptäckte genast vaxpluggen som jag läst mig till ska vara ett säkert tecken på att parningen är fullbordad. Alltså ringde jag till Pernilla och berättade att hon kunde få sina grabbar tillbaka en vecka tidigare än vi planerat, varpå hon kvittrade som en lärka, förstås :)

Så här långt ser det alltså ut som om parningen gått bra, och Sasha hade gått upp från 348 i fredags innan Torskenträffen till 363 igår kväll INNAN de fått mat! Nog för att råttor har en snabb livscykel och att pinkisarna ska hinna växa klart på tre veckor - men 15 gr på ett knappt dygn?!

Updatering: Men jag är mer borta i skallen än jag inser - det är ju knappt TVÅ dygn!

Etiketter: , ,

*fingers crossed*

Heja heja heja!!
*håller tummarna för en könsbäbis*

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker