« Home | Några bilder från Hallstavik » | Hallstavik » | Bebisar eller mycket mat? » | Ser bra ut » | Eltons projekt! » | Tycke har uppstått :) » | Klartecken :) » | Eltonhälsning till Pernilla » | Råttmadamen » | På begäran »

SyrranPi med grabsen

Får jag presentera min syrra? Det här är alltså SyrranPi. Hon har haft råttor till och från i ca 20 år, så jag är långt ifrån den första råttfantasten i släkten. Innan mig har även hennes dotter (dvs min systerdotter) haft rådisar och min andra syrra (SyrranPe) också. Här är SyrranPi med sin nuvarande flock; Wille, Bruno, Råtz Scorpio (Skorpan) och Råtz Penzer.

pi_o_bruno


PiRats
Sämsta bilden på Pi, men den är desto bättre på Bruno :)

Bilderna har hennes sambo tagit och jag har valt ut bilder där Bruno syns bra. Han har ett underbart temperament, är alfa i flocken och smyger in alla nykomlingar på ett mjukt och lugnt sätt.

syrranpi_o_flocken2

syrranpi_o_flocken

PiRats

PiRats

Jag har sponsrat syrran med ett medlemsskap i SRS (eftersom hon vägrar låta mig betala de hanar hon köper med tanke att jag ska kunna använda dem i min framtida uppfödning). Nu kan även Bruno reggas och få följa med på utställning. Bedöms han som bra i typen, kommer jag blanda in honom i mina linjer och låta honom bidra med agoutigenen i en blue agouti-linje. Om han fortfarande är frisk och pigg på sin 20-månadersdag, vill säga.

Kanske kan jag släpa med honom på Stora Vår, då jag ändå ska ta med Skorpan och Penzer. Han är inte anmäld, men jag kan ändå be några domare kasta ett öga på honom utanför tävling.

Oj. Isf blir det 4-5 extra råttor jag ska ta med!

eXTReMe Tracker