« Home | Ser bra ut » | Eltons projekt! » | Tycke har uppstått :) » | Klartecken :) » | Eltonhälsning till Pernilla » | Råttmadamen » | På begäran » | Med hjärtat i halsgropen » | Torsken » | Spännande »

Bebisar eller mycket mat?

Idag har det gått en vecka sedan parningen. Sasha har inte gått upp så mycket som jag trodde, jag måste ha vägt fel då, två dagar efter parningen. NU däremot rör hon sig omkring den vikten - mellan 356 och 360 de senaste vägningarna. Det känns mer troligt, måste jag tillstå. Iofs kan det vara en konsekvens av att hon äter mer - vilket i sin tur kan vara en konsekvens att det faktiskt växer små bebbar i magen. Johanna (Ladugården's uppfödning) visade mig på årsmötet hur hon brukar kolla om en parning verkar ha tagit - man tar ett grepp på magen och trycker uppåt mot ryggraden - kommer man igenom där (eller hur man ska uttrycka det) är honan antagligen inte dräktig, men är det något som tar emot däremellan, är hon sannolikt det.

Självklart har jag testat detta grepp på Sasha, och jag tror helt klart att det växer små råttbebisar därinne! Fortsätt hålla tummarna, please!

Etiketter: , ,

Håller alla tummar o tår jag har :D

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker