« Home | Könskullen blev Sushikullen istället :) » | Stora Vår » | Könskull eller ej? » | Det ultimata temperamentstestet » | 2-åring » | Sasha - urmodern » | Jag presenterar: » | Pip i mammaburen! » | Hemma » | Shit »

Sushiflytt

Sasha fick förresten flytta idag. Till en stor och rymlig bur istället för den pyttiga lilla dunaburen, som hon vantrivts så i. Och nu dröjer det inte länge förrän ungarna öppnar ögonen (om tre-fyra dagar, kanske t o m lite tidigare) och sen börjar de snart gå och klättra omkring och behöver mer plats.

Först blev Sasha lite stirrig, men när jag lade en filt över halva buren och lät henne få en bag-in-box-kartong att flytta in ungarna i, var hennes lycka gjord. Det var så TYDLIGT hur uppåt hon blev, svansade efter mig och ville klättra upp på mig och gosa hela tiden. För första gången sedan ungarna kom :)

Råttan i pizzan?

Sen delade vi en pizza, jag och Sasha. Hon jobbade hårt med att bära små pizzabitar till transportburen och gömma dem där. När middagen var slut fick hon återvända till bebisburen. Jag vittjade transportburen på Pizza, så att hon fick med sig en anseenlig portion hem.

Sasha hamstrar pizza

Oj! jag glömde lägga in den här lilla filmen på Chirashi som Lina filmade igår - den är ju så bedåårande!

Dym Dym kan inte slita sig från datorn
Jag har stora problem att blogga, eftersom Dym Dym löper lika intensivt som Virgo brukar göra, och vill vara med och data hela tiden. När jag puttar bort henne, sätter hon iväg och tuggar på soffan istället - HUR i hela världen kom jag på att köpa denna underbara lilla finnråtta som driver mig till vansinne?!?

Etiketter:

Haha - jag tror att just "underbar" var nyckelordet där... =) Och det faktum att hon bara så självklart var en Paularåtta!
Min lilla finne är nyfiken men lite nervös än så länge.

Bäbisarna är så söööööta!

*suuktaaar*
Bäääbisaar! Bäääbisaar! :)

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker