« Home | Mysa med Miso » | Barberare! » | Kära läsare! » | Avelsplaner om intet » | Fotosession med Miso » | Välmående, keliga och fina! » | Suddig Nigiri på väg till nya matte » | I mars 2007 var hon så här pigg och glad. Igår var... » | Att köpa råtta av mig » | Felaktig vikt »

Livet i det Rackarns sunkpalatset

Ja, det flyter på i sin gilla gång. Råttorna har fått ett eget rum, vilket tycks ha givit dem hybris. De VÄGRAR lyssna när jag berättar att rummet visserligen är deras att bo och husera i, men inte att FÖRSTÖRA. Inte heller möblerna får de tugga på. Detta accepterar de inte alls. Stickorna yr om mitt älskade skåp som jag hade i mitt rum när jag var liten. Jag råttsäkrade soffan innan de fick flytta in, det tog dem 4 dagar att forcera den säkringen. Då låste jag raskt in dem i buren och lagade. För oss råttägare med vandalråttor är det tur att det finns textillim.

Nu är det ju så att de fått eget rum för att resten av lägenheten skall klara sig bättre. Och det här rummet är det enda som inte alls är rustat, så det var sunkigt redan innan och behöver inte aktas. Det är rätt skönt. Det är faktiskt nästan bra att de river ner tapeterna.

Etiketter:

Hehe, det låter som mina ^^ Nu har de varit lösa i mitt rum sedan torsdagen förra veckan. De har gnagt överallt! Fast tack och lov så har jag inte så mycket viktiga saker... Bara en lampsladd som råkat ramla ner =) De älskar iaf att vara lösa sådär! Och de har gjort sig väldigt hemmastadda och byter sovplats flera gånger om dagen - OCH tar med sig bomaterialet mellan platserna.

Tack för reg-pappret förresten! =)

Steph: Varsågod! Min är inte lösa _hela tiden_, men många timmar om dagen :)

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker