« Home | Suddig Nigiri på väg till nya matte » | I mars 2007 var hon så här pigg och glad. Igår var... » | Att köpa råtta av mig » | Felaktig vikt » | Sushi-Su blir Åkersbergabo » | Sushiunge till salu! » | Tickis går vidare » | PARNINGSPLANER » | Är det dags att göra slut på det nu? » | Stora, fina ungar »

Välmående, keliga och fina!

Nu har även råttorna kommit hem! De är vackra och fina som när de åkte, fast småttingarna Dym Dym och Miso har vuxit. Ingen har blivit fet som jag befarade, trots bristen på motion. Men syrranPi har följt mina kostråd*, och de funkade uppenbarligen :) Lina var här och klippte klorna på hela gänget, så att jag kunde gosa järnet med dem. Men de har faktiskt mest njutit av att vara hemma i sin rymliga hemmabur.

*Enkla kostråd för att undvika att få feta råttor (saxat från ett inlägg jag skrivit i råttforumet):
"Jag fyller på/byter ut torrmaten och ger dem rikligt med "fria grönsaker" på morgonen, och sedan ger jag ett middagsmål på kvällen innan jag går och lägger mig. Fördelningen är MASSOR av frigrönsaker, lite ärtor/majs/bönor, ca 1 msk torrmat/råtta, och ganska lite blötmat (1 1/2 msk/råtta).

Jag förfäras alltid över alla överviktiga hundar jag ser på stan, och vill inte utsätta mina älskade råttor för dylik missriktad omsorg."

Frigrönsaker= grönsallad, gurka, tomat, morötter och liknande

Etiketter: ,

Tusen miljoner tack för mattipset! Mina kelisar får helt uppenbart för mycket blötmat eftersom de är överviktiga båda två numer. Tryggt att läsa att jag kan fortsätta som jag gör dock, bara ha lite mindre blötmat i kvällsskålen :) Tack! Jag skall förändra och förbättra.

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker