« Home | Tidus är här! » | En glad och en kanske dålig nyhet och några fler s... » | Sex löpande honråttor » | Det FINNS faktiskt en risk att jag garvar ihjäl mi... » | Bestämt mig... Tror jag... » | Kickis ratpack » | Tomt » | Grabbar! » | Kontaktannons! Hanar sökes! » | Råtz Chimay »

Jag får mitt omdöme (delvis) sågat!

Gail kom. Klämde och betraktade Tidus och blev förförd av honom. Hennes slutord var att "han MÅSTE gå i avel!". Detta grundade hon på 1. hans temperament 2. hans kondition kontra ålder. Hon menade att hon aldrig skulle ha gissat på att han var äldre än max 16 månader. Hon sågade min åsikt om att han är feminin i typen fullständigt, gissade hans vikt på 15 gr när och tillade att i hennes ögon är det en perfekt vikt på hanen. Däremot höll hon med om att svansen är kort och lite klen (men den är inte kantig, vilket även jag hade konstaterat). Jag fick också medhåll om att hans färg är dålig, men vi kom fram till dels att det kan ha med hans ålder att göra, dels att Virgo kan tänkas kompensera både för hans pälsfärg och svansen. Senare diskuterade jag även med Lena om de här grejerna och nu känner jag att jag har lite mer på benen. Dels har jag kommit fram till att mitt syfte med parningen främst blir temperament och att Virgo ska få hinna få en kull innan hon fyller ett, så att jag kan para henne med Bruno senare, om han fortsätter att må bra.

Jag kunde förstås göra den här parningen utan att be om råd och omdömen, men det känns mycket tryggare och framför allt mer lärorikt att anlita erfarenheten. Såna här tillfällen är en ovärderlig källa till lärdom.

Ikväll har paret fått dejta lite och det ser lovande ut :)

Etiketter: ,

Kul att höra! Håller tummarna för att hans spermier är i lika god form som resten av råttan (jag hade aldrig gissat på 2 år av bilden på honom att döma).
Heja heja!

Ååååh va stolt och glad jag blir, både över omdömena, och över att dejtandet verkar gå bra!!
Håller alla tummar jag har för att de får till det och att det blir ett gäng små söta, friska bebbar! :)
Hälsa min gosse-grabb från mej och smågrabbarna, som tycker det är mycket tomt och konstigt i buren nu när ingen konkurrerar med dem om maten ;)

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker