« Home | Beslut » | Jag får mitt omdöme (delvis) sågat! » | Tidus är här! » | En glad och en kanske dålig nyhet och några fler s... » | Sex löpande honråttor » | Det FINNS faktiskt en risk att jag garvar ihjäl mi... » | Bestämt mig... Tror jag... » | Kickis ratpack » | Tomt » | Grabbar! »

Stora Pet i Hägersten

En bil full med vackra råttor och deras mattar åkte från Rimbo via Uppsala till Hägersten igår för att närvara på stora pet. Som tur var var det bara råttorna som skulle friskkontrolleras, för mattarna hade aldrig klarat det. Tre av oss fyra var jätteförkylda; snoriga, hostiga, och iaf jag var fullproppad med febernedsättande. Eländiga, helt enkelt. Trots detta hade jag trevligt den mesta tiden men tror jag var ännu snurrigare än vanligt; Lina berättade att hon t om hört någon kommentera det... Fast, then again, jag tycker inte jag är ensam om att vara snurrig på utställningar!

Sari bedömer Sasha
Sari bedömer Sasha-söt

Roligt var, förutom mina bra råttresultat, att norrbaggarna Randi och Johanna som kom på studiebesök blev taggade att komma igång med liknande verksamhet i Norge, hoppas de håller ångan uppe, så att det blir av! Det skulle vara roligt att utflykta till Norge ibland :) När jag inte riktigt klarade av folk emellanåt ägnade jag mig åt Grävlis vackra och alldeles underbara whippetar Devo och Bobby.
Devo
Om jag någon gång skaffar egen hund, kommer jag allvarligt överväga en Whippet.

Devo ville verkligen tvätta och gosa med Chimay, och jag lät honom göra det. Trots hennes ovana vid hundar lät hon honom slicka henne i rumpan hur mycket som helst utan att visa någon obehagsreaktion. Hon är verkligen en COOL råtta!

Pet- och standardklasserna avslutades i rätt bra tid, det vara bara agilityn som drog ut på tiden. Vilket var riktigt jobbigt eftersom jag fick feber igen mot slutet och syrran inte klarar mörkerkörning och därför blev mer och mer spänd för varje minut. Men hon klarade sig hem i lugn takt, efter att ha plockat ur linserna och satt på sig glajjor hos mig innan hon fortsatte vidare. Tack SyrranPi för sällskap och skjuts! *stor kram*

Chimay och Miso
Chimay och Miso

Tråkigt var dock att jag hade glömt att det var min favvostandarddomare Johan Lenkel som var dagens domare. Om jag kommit ihåg det hade jag kanske väntat med Virgos parning ändå, så att jag kunde få henne bedömd av  honom. Men, men, vi får helt enkelt se till att han dömer oftare :D Gårdagens domare var alla bra på att skriva utförliga bedömningar, även på de råttor som inte blev placerade eller diskades som Råtz Penzer. Han har något knas med ögat, jag tog för givet att han skulle diskas, men hade övertalat syrran att ta med honom ändå så att vi får en till bedömning till våra faktasamling :)

Här kommer tjejernas resultat, jag har inte fått killarnas resultat än, så jag får uppdatera med dem sen.

Pet class 1 Veera Korhonen:

Sasha cc eubkx, 1 år 3 v, Kvalitetsklass A
helhetsintryck: Has a huge personality
Could do with some work-out - a bit skinny. Soft clean coat, clean skin, tails a bit
patchy, ok nails, teeth ok, nice whiskas, bright eyes, clean ears(!)
(Tamhet: easy to handle, very relaxed)
Senior pet 2

Chimay, s/blx, 11m2v (FEL! hon är 10m2v), Kvalitetsklass A
Good condition, good coat, skin ok - a little bit yellow on lower back, tails ok, nails
ok a small cut in right ear, ok teeth, eyes are clear
Tamhet: Nice to handle, a little bit busy due to the "atmosphere" of the room
Senior Pet 1

DymDym bl var, 5 mån, kvalitetsklass AB
Ok size but no more weight, skin and coat ->clean, dirty tail, ok nails, some redness on
the side - shold be cleaner, teeth, ears ok, eyes ok but sleepy
Tamhet: sleepy, nice to handle, she can relax

Miso s/bl, 3m3v, kvalklass A
coat and skin clean, clean but patchy tail, nails are wery well cut, ok teeth, ears big,
bright eyes.
Tamhet: comfortable, very lovely
HEDERSPRIS: för precis utanför prispallen

Pet class 2 Sari Andersson:

Sasha cc eubkx, 1 år 3 v, Kvalitetsklass A
helhetsintryck: color black not chocolate
Would like a little bit more mass, lovely soft coat and clean skin, tail ok, excellent
nails, doesn't worry too much, very outgoing, lovely pet rat

Chimay, s/blx, 11m2v (FEL! hon är 10m2v), Kvalitetsklass A
helhetsintryck: Another leaky doe
Lovely mass, beutyful coat, skin and tail ok, excellent nails, very calm and laid back
doe, very relaxed, and sweet, lovely pet
HEDERSPRIS: för "Laid back"

DymDym bl var, 5 mån, kvalitetsklass A
helhetsintryck: Stor!
Ren päls och skin, tail ok, easy to handle, a bit nervous, lugn, very good nails, don't let get more weight.

Miso s/bl, 3m3v, kvalklass A
Nice size, beutyful skinny coat, clean skintail could be cleaner, excellent nails, very nice temperament, very relaxed and laid back for the age & sex, she's very happy to be here today, excellent pet
PET JUNIOR 1

Standard Johan Lenkel:
Sasha cc eubkx, 1 år 3 v, Kvalitetsklass 2 (pga av att han tyckte Sasha var tunn)
Helhetsintryck: För dagen ngt tunn
B ra storlek, ganska bra typ, ganska bra färg, ngt mörk. Bra tassteckning. Ganska bra magteckning. Svansteckning finns. Ok rexning
Temperament: Bra

Chimay, s/blx, 11m2v (FEL! hon är 10m2v), Kvalitetsklass 1
Helhetsintryck: Bra rex
Mkt bra typ. Bra storlek. Bra färg. Sparsamt silvrerad. Ganska bra rex.
Temperament: Mkt bra.
Första pris i klassen

DymDym bl var, 5 mån, kvalitetsklass 2 (väntat)
Helhetsintryck: Övertecknad
Mkt bra typ o storlek. Ngt ojämn grundfärg. Ok huva. Önskas mer uppbruten ryggteckning. Ok
svansteckning. Önskas större pannfläck.
Temperament: Mkt bra.

Miso s/bl, 3m3v, kvalklass 2 (pga av färgen)
Helhetsintryck: Ojämn färg
Mkt bra typ och storlek. Vackert huvud och ögon. Ok grundfärg, något ojämn.

Silvrering under utveckling. Bra tassteckning. Önskas större triangel.
Temperament: Mkt bra.

Etiketter:

Att jag inte ställde ut Sushi i standard ändå =(

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker