« Home | Återigen besvikelse » | Burarna » | Parningsrapport » | Overdose? » | Råttautostrada i palatset! » | Tillökning i sunkpalatset » | Sötråttor » | Detta händer i Rackarns sunkpalats just nu » | Chimays parning » | Skabb i sunkpalatset :( »

Pastorella?

Lina var en ängel och råttvaktade i helgen, då jag försökte vara till nytta i pojkvännens flytt. Igår kväll sms:ade hon att Virgo löpte :/

Det betyder alltså att inte heller Virgo kommer få ungar denna gång och jag blir misstänksam - kan mina råttor ha fått pastorella, som Råtz brukar prata om? Pratade med henne och det var hennes första tanke också, men nu när jag söker på nätet - hittar jag absolut INGEN info om pastorella. Antagligen har Lena uppfattat sjukdomens namn fel. Jag ska ringa vetten med flera imorgon och diskutera och försöka ta reda på mer.

Hur det än är, har både Virgo och Chimay passerat sin 1-årsdag nu, så jag måste söka dispens för eventuella nya försök. Och jag har inga andra råttor redo för parningar, eller de jag har som når parningsålder inom de närmaste månaderna, vet jag inte med säkerhet om de är blå-bärare :( Om inte, så dröjer det ytterligare minst en generation innan det blir blå avkomma hos Rackarns.

Just nu tröstar jag mig med att Jonny Råttens exmatte ringde för att höra hur det går för RåttenPåtten. Det gillar jag, att djuren har människor som bryr sig om dem. Jag blev riktigt varm i hjärtat när jag hörde hennes glädje då jag berättade att han är en jättebra lekfarbror åt lille Skarv och om hur bra de tar hand om varandra. Sen har jag tröstat mig lite till med att gosa med grabbarna i soffan och Råtten, som ett par veckor visat prov på inte så bra saker, har idag varit riktigt mattig och gosig, så även Skarv, som parkerar sig i mitt knä och rullar ihop sig till en boll, mellan handbrottningarna. :) Imorgon hoppas jag att jag har energi till att ringa runt och samla information om sjukdomar, diagnosticering och medicinering.

Etiketter: , ,

Pasteurella kanske?

/Kicki

Då var jag och Bella kanske inte på så fel spår alltså... =/

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker