« Home | Dagsljus? Pyttsan! » | Lite bilder på underverken » | Aries+Bruno=12 st underverk » | Till alla er som skrivit till mig! » | BEBISPIP! » | Falskt alarm? » | Aries - rund och go » | Aries är en tjocksmock! » | Grönsaker » | Dagvill men positiv! »

Aries+Bruno=11

Oj, vad snopen jag blev idag när jag skulle titta till småttingarna. Det första jag upptäckte är att det bara är elva ungar i burens goshög!? Jag räknade upp dem en och en i en låda – joodå, elva. Nu var jag så förvirrad att jag satte igång en spontan burstädning – försiktigt bläddrande igenom allt strimlat tidningspapper, utan att hitta någon mer unge. Började fundera på om jag kunde ha tappat den på golvet vilket satte igång operation paulakräl med ficklampa – ingen liten bebis någonstans. Vilade en stund från letandet, eftersom jag inte kunde komma på någon mer stans att leta. Gjorde en vägning av de 11 jag ändå hade koll på.. De väger 17-21 gr och ser väldigt välmående ut. Återbördade dem alla igen och tömde papperskorgen med allt det gamla bottenmaterialet från buren för att kolla igenom allt ännu en gång – fortfarande ingen unge. Kan det verkligen vara så att honan kan äta upp en unge så här sent? När alla faktiskt verkade välmående? Och fast hon fått bra foder? Det verkade ju helt otroligt. Men? Hur många var de, då jag fotade dem för fyra dagar sedan? Jag letade upp korten från det tillfället och insåg ganska snart att det faktiskt bara var 11 ungar då också. Jag förde inte något protokoll vid vägningen, eftersom det helt enkelt var så att alla vägde 12 gr, utom en som vägde 11, en på 13 och en på 14 gr.

Alltså är det antagligen så att Aries själv har rensat bort den minsta ungen under de första dagarna. När Lina och Tomas var här och assisterade första titten på bebbarna, var de 12, men en var mindre än de andra. Sedan lämnade jag dem ifred ett par, tre dagar. Under de dagarna måste unge nr 12 ha blivit bortrensad. JAG tyckte ingen av dem var betydligt mindre än de andra, men det tydligen tyckte Aries.

Så jag ber härmed om att få revidera antalet: Rackarns kull nr II består nu alltså av 11 ungar, som är tecknade som följer:
4 st huskys (eller bläsade american berkshires, i andra länder kallad ”blazed”), varav 3 med smal bläs och en med brett, tydligt V. Tror att en eller 2 av dem är av annan färg än svart,
1 American berkshire utan bläs,
1 st irish berkshire med en fin trekant mellan bakbenen istället för mellan frambenen. <3
2 st european berkshires
3 helsvarta (troligen silver black, men silvreringen visar sig inte förrän de blir äldre), men de är nog irish mm, eftersom de har vita tår (osäker på om tårna gällde alla tre).

Tyvärr är jag osäker på könen nu, det är lättare att se skillnad när de är alldeles nya och jag återkommer om färgerna lite längre fram.

Etiketter: ,

Är Blixten en pojke eller flicka (den med en blixt över vänster öga)?
Och har du bestämt kulltema ännu?

Och vad trist att Aries rensade bort en :(

Åh, en ambk! Är det en hane (den utan bläs) och svart är jag väldigt intresserad!

Tänk om jag kunde säga att jag var intresserad av en unge =(

Lovisa: Jag vet inte, skrev jag ju! Inte läge att kolla just nu heller. Har några teman på G, men inget bestämt än.

Bella: Jag lovar ingenting, för jag har väldigt mycket intresseanmälningar och jag måste gå igenom dem, innan jag ger besked till någon alls.

Stephanie: Det är väl bara att säga? :) Eller har du fått rått-förbud?

Men du får samma svar som Bella; att det inte är så stor chans att få någon av de här.

Jag önskar jag hade hittat en extra, missad, istället för att upptäcka att en var borta :/

Bebissjukan sätter in när jag ser dessa fina ungar.

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker