« Home | Är det dags att göra slut på det nu? » | Stora, fina ungar » | Hannaaaa? » | 17 dagar » | Sushikullen 14 dagar » | Sushiflytt » | Könskullen blev Sushikullen istället :) » | Stora Vår » | Könskull eller ej? » | Det ultimata temperamentstestet »

PARNINGSPLANER

Om ett par veckor bär det iväg på semester. Veckan innan ska sushiungarna levereras. Medan jag är borta, skall råttorna bo i hanråttegängets hem i Rimbo, och sen kommer hanråttegänget hem till mig, så jag får passa dem medan syrran åker åt sitt håll. Det passar extra bra, eftersom en av hennes hanar är planerad att bli pappa till Virgos ungar. Alltså får de använda v 29 till att bekanta sig och ha det majsigt och para sig riktigt duktigt (hoppas jag), innan grabbarna ska återvända hem till sig igen. Då följer antagligen Chirashi med grabbarna, eftersom jag vill behålla honom, men inte själv har några hanar.

Vad vet jag om föräldrarna?
Bruno är en agoutihane från zooaffär, som vid parningen kommer att vara ca 15 månader. Han har bott hos syrranPi hela sitt liv. Jag har träffat honom vid olika tillfällen och olika åldrar och han har alltid varit väldigt go och lätthanterlig. Två bebisar har han släppt in när han varit över ett år och dessa har han slussat in lugnt och fint med gott humör. Bruno är en riktig fredsmäklare, en fantastisk alfahane som gillar att umgås med både råttor och människor.

Virgo är en pigg blue agouti-tjej som har humöret på topp JÄMT. Hon är både vacker och väldigt trevlig, liksom hennes föräldrar och alla kullsyskon, enligt uppgift. Hennes löp är ryktbara, så har det med fertiliteten att göra, lär det bli en rekordkull :D


Vad förväntar jag mig för resultat då?
Trevliga, fredliga och sällskapliga råttor i färgerna Agouti och ev svart, eftersom Brunos black hoodedkompis Wille påstods vara kullbrorsa med honom.

Mitt mål med parningen är, förutom ovanstående, att förstärka agoutin i Virgos blue agoutilinje.

Parningen kommer att ske under vecka 29 och om den tar kommer ungarna vara leveransklara under vecka 38, under förutsättning att de uppnått 80 gr i vikt. Då kommer de ha gått igenom 6 veckors karantän och vara registrerade i SRS.

Även Chimay skall paras snart, hennes tilltänkta partner är Arinellas Blåkläder. Den parningen skall jag berätta mer om när jag planerat upp det lite bättre.

Är du intresserad råttköpare hälsar jag dig välkommen att anmäla ditt intresse och på info@rackarns.se.

Etiketter: ,

eXTReMe Tracker