« Home | PARNINGSPLANER » | Är det dags att göra slut på det nu? » | Stora, fina ungar » | Hannaaaa? » | 17 dagar » | Sushikullen 14 dagar » | Sushiflytt » | Könskullen blev Sushikullen istället :) » | Stora Vår » | Könskull eller ej? »

Tickis går vidare

GUD vilken korkskalle jag är! Först NU kopplar jag att Råtz Misan förstås är syrra till Too-ticki! För visst är Misan en muminfigur också? Vad är det med det då, kanske du undrar.

Jo: Råtz Misan är sushikullens farmor, en grafit pointed siames. Alltså är det samma gener som vandrat vidare till Chirashi som gjorde Too-Ticki så fantastisk vacker!!! Nu blev min glädje extra stor. Anledningen till att jag missat att Misan är kullsyrra till Tickis är att jag inte har hennes födelsedatum någonstans i mina rullor, så det var kanske inte så konstigt, då jag inte heller kopplat att Misan kan vara ett muminnamn.

Lite senare:
En annan anledning att jag inte hade kopplat var att jag hade lyckats blanda ihop stamtavlorna i mina anteckningar - det är nu avhjälpt, tur att jag dubbelkollade innan jag skickade iväg kullregistreringen :)

Apropå Too-Ticki, är hon piggare än någonsin. Är det för att hon hört att jag pratat om veterinär och "sista sprutan"? ;/

Etiketter: ,

Underbart att det är en grafit du har fått där hemma. fantastiskt att ni för vidare mumingenerna.

Råtz Lilla My här hemma mår fint, hon är väldigt pigg. Tootickis syrra alltså. man kan inte tro hon är så gammal som hon är.

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker