« Home | Hur ska det gå? » | Tidus åker hem :/ » | UrcellenEllen levererar och monterar » | Stora Pet i Hägersten » | Beslut » | Jag får mitt omdöme (delvis) sågat! » | Tidus är här! » | En glad och en kanske dålig nyhet och några fler s... » | Sex löpande honråttor » | Det FINNS faktiskt en risk att jag garvar ihjäl mi... »

Efterlysning: Sniff-pappan

Nu hoppas jag att mina bloggläsare vill och kan hjälpa mig med lite detektivarbete!

I helgen gick Jälladagen av stapeln. Tyvärr kunde jag inte närvara, eftersom det krockade med en bröllopsfest för mig. Men tydligen var det mycket folk där - och framför allt ryktas det om att det var "en paularåtta" där! En paularåtta är alltså en råtta med fin typ och blå färg, inte så ljus som domarna brukar vilja ha dem, utan mörkare (men utan att vara grafit) - precis som JAG vill ha dem. Så enligt Gail hade Johanna utbrustit att det var en "paularåtta!". Tyvärr var nämnda råtta en hona, som heter Sniff. Dessutom bara 8 månader gammal. Jag är nu på jakt efter folk som känner hennes matte Paulina Xxxxxxxx eller vet var/vem Sniff kommer ifrån, i hopp om att få tag i Sniffpappan och försöka få låna honom alternativt en bror eller annan släkt. Helst till Chimay, helst igår. Men jag kommer ju låna hanar fler gånger så även om det inte funkar precis just NU, så finns intresset kvar.

Uppdatering: Jag har fått tag på Paulina genom eminent sökhjälp av Vanja. Tyvärr visste hon inget om bakgrund och råttans pappa och sånt, men lovade att kolla upp vad djuraffären heter där hon köpte den, kanske vet de något. *hoppas*

Etiketter:

eXTReMe Tracker