« Home | Tidus åker hem :/ » | UrcellenEllen levererar och monterar » | Stora Pet i Hägersten » | Beslut » | Jag får mitt omdöme (delvis) sågat! » | Tidus är här! » | En glad och en kanske dålig nyhet och några fler s... » | Sex löpande honråttor » | Det FINNS faktiskt en risk att jag garvar ihjäl mi... » | Bestämt mig... Tror jag... »

Hur ska det gå?

Oj, oj. Tidus har åkt hem till sin lilla flock, så nu får man hoppas att hans polare blir gladare och tryggare. Jag tror nog att Virgo är dräktig, jag är faktiskt lite nervis för att det kanske blir en väldigt stor kull (eftersom jag tycker jag SER att hon är dräktig, fast hon bara i så fall gått halva tiden). Hon har som sagt inte löpt om, hon är mer noggrann med att få i sig mat än vanligt och ja, jag tycker alla tecken tyder på dräktighet. När jag följde Mimmi och Tidus till tåget igår, så berättade jag min farhåga, och att jag nog kommer att kulla bort de svagaste ungarna om de blir många. Detta för att ge de resterande en bättre start. Har jag och Virgo tur, så blir det inte en så stor kull att det behövs, men det är nog bäst att förbereda sig ifallatt.

Jag planerar att para Chimay så snart som möjligt, innan den 25 oktober, och i slutet av oktober/början av november vill jag para Sasha med Råtz Torsk igen. Därefter blir det antagligen en till parning för Virgo i februari, då med Bruno. Jag planerar alltså ett gäng med parningar ganska tätt nu, och oroar mig lite för att jag inte ska hitta köpare till alla bebbar jag inte vill behålla själv. Det är kanske tur att jag nu har rätt gott om burutrymme :) Dessutom är snart Sushikullen gamla nog för parning! Det går SNABBT med råttor!

Etiketter: , ,

Jag håller tummarna för att allting går som det ska och att Virgo får en hel hög med friska underbara ungar! :D (förresten är det väl möjligt att Knut -om han håller måttet- kan få dejta med någon av honorna ur den här kullen om några månader?)

Skicka en kommentar
eXTReMe Tracker