« Home | Efterlysning: Sniff-pappan » | Hur ska det gå? » | Tidus åker hem :/ » | UrcellenEllen levererar och monterar » | Stora Pet i Hägersten » | Beslut » | Jag får mitt omdöme (delvis) sågat! » | Tidus är här! » | En glad och en kanske dålig nyhet och några fler s... » | Sex löpande honråttor »

Matte - ge mig en KO!

Virgo:
Matte, jag är så HUNGRIG! Har jag fått mask i magen, tror du? Jag äter och äter men blir aldrig mätt! Jag tror jag skulle kunna sluka en ko hel och hållen!

Och den här bostaden som du meckat med hela dagen - har du en aning om hur SKITTRIST den är!? En enda ynka hängmatta! Fast det var rätt skönt att jag fick extra mycket och extra god mat att sitta här alldeles själv och avnjuta. Slippa tjafsa med de andra om tuggorna. Jag känner mig lite ensam här... Fast... jag har ju inte riktigt haft lust att umgås med de andra tjejerna på hela dagen. Rätt skönt att slippa dem, faktiskt, när jag tänker efter. Magen är för tjock för det här roliga hålet i hyllan, så jag ligger med huvudet i det och spanar istället. Matte - får jag stanna här?

Matte:
Men lilla snuppan. Du har inte mask i magen. Du är hungrig för att du har BEBISAR i den! De kräver mycket energi och näring för att växa sig stora och ståtliga innan det är dags för dem TT pluppa ut! Och förlåt för den tråkiga buren, men det är för att minimera olycksrisk och för att du ska få det lugnt och skönt fram till din förlossning. Jag har ju sett att du inte haft lust att ligga och nojsa med de andra, att du var lite trött på dem, därför ordnade jag BB-buren lite tidigare. Men ni kommer ha gemensam utespringningstid, det lovar jag dig!

Ikväll innan middagen vägde du 475 gr. Innan Tidusdejtandet vägde du 435. 40 gr upp får man väl anse som en rätt god viktökning på 13 dagar. 10 dagar kvar till beräknad förlossning - hoppas du inte spricker, min lilla vackra älsklingsråtta!

*** *** *** ***

Ja, jag har alltså rengjort, inrett och byggt om en bur på värsta Ellen-manér till BB. Det innebär att jag öppnat upp en stor lucka, tömt buren på den mesta inredningen och monterat in en hylla långt ner, som man lätt kan vika upp och kika under, som ett lock. Detta för att det inte ska bli HUR omysigt som helst. Hon ska kunna gömma sig med sina bebisar, utan att de blir helt oåtkomliga. Hängmatta finns i taket - men de sista dagarna kommer jag att ta ner den, för att minimera risken för att hon föder högt upp i luften i den. Jag ville visa bilder, men hittar fasen inte sladden...

Etiketter: , ,

eXTReMe Tracker